Dworzec PKP w Kołobrzegu będzie remontowany
3 grudnia, 2019 0 przez Mikołaj OnlineToż wymarzona reklamę zarówno dla mieszkańców kiedy i turystów leżących w polskim mieście. Już niedługo budynek kołobrzeskiego dworca ma stać gruntownie przebudowany.
Obiekt ma zostać w sumie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Znacznie powiększy się powierzchnia obsługi pasażerów.
Dworzec PKP w Kołobrzegu będzie remontowany
Przewidziano m.in. utworzenie dużego mieszkania na przechowalnię bagażu, odtworzenie zwieńczenia wieży zegarowej. Żyć może też powstanie dodatkowa poczekalnia sezonowa. Spółka PKP SA ogłosiła właśnie przetarg na działanie dokumentacji projektowej dotyczącej przebudowy tak istotnego dla miasta budynku.
Zakres prac przewiduje kompleksową przebudowę dworca kolejowego wraz z wykorzystaniem najbliższego otoczenia. Na dole ma stać utworzona poczekalnia oraz hol, do których należeć będą toalety. Rozważona ma stać także poczekalnia sezonowa do obsługi zwiększonego ruchu turystycznego. Ponadto przewidziano całe umieszczenie na przechowalnię bagażu dostępne również z zewnątrz budynku. Na piętrze i poddaszu mają stać wygospodarowane pomieszczenia mieszkalne. Po uzgodnieniu z konserwatorem zabytków ma stać przywrócona dawna forma kopuły nad wieżą zegarową.
Jeśli chodzi o zagospodarowanie działki, mają stać usunięte bariery architektoniczne. Powstać mają min. dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych i min. dwa pola do ładowania pojazdów elektrycznych. Ponadto przewidziano parking rowerowy. Dworzec wraz z otoczeniem mają zostać w sumie przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Termin składania ofert mija 7 stycznia 2020 r. Jedynym kryterium doboru jest cena. Dokumentacja wraz ze jakimiś pozwoleniami uważa być zakończona w procesu 36 tygodni od zawarcia umowy. Wartość zlecenia określana jest na 1,27 mlm zł netto.
Budynek dworca w Kołobrzegu został podany do gruntu w 1910 r. Obiekt wydobywa się w gminnej ewidencji zabytków. W 2010 r. został przeprowadzony remont mieszkania dworca, jednakże stan techniczny całego budynku PKP SA określa jako banalny i potrzebujący modernizacji. Hol główny pełni funkcję poczekalni. Znajdują się w nim i kasy i problemy handlowe. Cel nie spełnia wymogów TSI-PRM, co świadczy, iż nie jest w sumie dostosowany do potrzeb kobiet o ograniczonych możliwościach przenoszenia się.